NASZA LOTNICZA WIGILIA 2015 r.

Wigilia to święto rodzinne, dlatego też nasza rodzina lotnicza zrzeszona w Warszawskim Klubie Seniorów Lotnictwa i nie tylko oni, spotyka się 16 grudnia o godz. 17:00 w Awiatorze. Wejście pod samolotem MiG-21 na ul. Żwirki i Wigury.

Podzielimy się tam opłatkiem, posmakujemy przygotowanych posiłków, porozmawiamy z koleżankami i kolegami. Przychodzą na te nasze spotkania najstarsi z nas, zapraszamy lotników niezrzeszonych w WKSL.

W dniu 1 grudnia ( wtorek)o godz. 17:00 skarbnik klubu Witold Kamocki zbierał będzie po 50 zł. od tych, którzy jeszcze nie wpłacili ale chcą przyjść na „Naszą Lotniczą Wigilię. Będzie oczekiwał w samochodzie na ul. Miecznikowa (uliczka koło Pomnika Lotnika od ul. Żwirki i Wigury).

WIR

 

Październikowe zebranie WKSL

Najbliższe zebranie klubowe odbędzie się 6 października o godz. 17:00 w sali sztabu a wejście przy bramie wjazdowej do 1 Bazy Lotnictwa Transportowego na ul Żwirki i Wigury (przy kładce).

Temat jak najbardziej aktualny i z pierwszej ręki.

Wojtek Matusiak będzie relacjonował 75-lecie obchodów Bitwy o Anglię.

15. września w Londynie odbyły się uroczystości upamiętniające lotników z Dywizjonu 303, którzy wsławili się niebywałą odwagą i wielkim bohaterstwem. W anglikańskiej katedrze św. Pawła została odprawiona msza św. z udziałem członków rodziny królewskiej oraz prezydenta Andrzeja Dudy.

Za Zarząd

WIR

NAJBLIŻSZE ZEBRANIE WKSL

Po wakacyjnej przerwie odbędzie się 1 września zebranie klubowe. Jak zwykle o godzinie 17:00, wejście pod samolotem MiG-21 w klubie Ikara na ulicy Żwirki i Wigury.

Jest to zebranie „przy herbacie”. Zostaną podane informacje o najbliższych działaniach klubu i naszych lotniczych spotkaniach i propozycjach do działania klubu.

W imieniu Zarządu WIR

Wycieczka do LOTAMS 16 czerwca 2015 r.

Wycieczka do LOTAMS 16 czerwca 2015 r.

Jest to nasza kolejna wycieczka do technicznego zaplecza lotnictwa. W ubiegłym roku zapoznawaliśmy się z obecną produkcją samolotów w Mielcu, natomiast w tym roku byliśmy w zakładach budowy śmigłowców w Świdniku. Baza na Okęciu gościła nas w czerwcu a tam wykonuje się przeglądy i naprawy dużych pasażerskich samolotów.

Powitał nas, dużą grupę byłych pracowników Bazy Technicznej LOT a obecnie emerytów i członków Warszawskiego Klubu Seniorów Lotnictwa Prezes Zarządu i Dyrektor Generalny LOTAMS Krzysztof Ksit. To na zaproszenie prezesa mogliśmy odwiedzić nasze byłe miejsce pracy.

Od prezesa dowiedzieliśmy się ciekawych szczegółów o firmie, a członkowie WKSL zostawili prezesowi LOTAMS po sobie ślad w formie specjalnego dyplomu, bo „Nic tak nie plami jak atrament”- powiedział prezes WKSL Jerzy Madler wręczając pamiątkowy dyplom. ( Patrz zdjęcie)

LOT Aircraft Maitenance Service sp. z o.o. to jedyne autoryzowane centrum obsługi samolotów na obszarze Europy Centralnej oraz Wschodniej. Obsługuje lotnictwo cywilne i samoloty rządowe.

Historia LOTAMS od momentu powstania bazy technicznej łączyła się z PLL LOT. Początki sięgają lat dwudziestych ubiegłego wieku i warszawskiego Lotniska Mokotowskiego. Po przejściu na Okęcie baza rozwinęła się budując nowe hangary i poszerzając swoje usługi włącznie do remontów samolotów i silników. Wydzielenie bazy technicznej ze struktur lotowskich nastąpiło 13 lipca 2010 roku. Wtedy LOTAMS stał się samodzielnym podmiotem gospodarczym. Przejął po bazie technicznej hangary, pomieszczenia i wszelaką kadrę inżynieryjno techniczną o wieloletnim doświadczeniu i szerokich uprawnieniach. Było to przejście płynne bez budowy od podstaw a to się w lotnictwie liczy w dwójnasób.

LOTAMS posiada wieloletnie doświadczenie przy naprawach samolotów: - ATR72, ATR42, Embraer 145, Embraer 170, Embraer 190, Boeing 737, 767, Airbus 320 a ostatnio i Bombardjer Q400 NextGen. Wykonuje też usługi poza Warszawą i Polską.

Doświadczony personel zapewnia wsparcie inżynierskie oraz usługi wykonawcze w zakresie napraw strukturalnych, sprawności samolotu i inne.

Wycieczkę naszą po terenie oprowadzał Pan Paweł Mikołajczyk.

Hangar 4 tam mogliśmy wejść do kabiny załogi i kabiny pasażerskiej podpatrzeć obsługę innych samolotów.

Mieliśmy okazję zwiedzić cztery hangary i to co w nich jest wykonywane. Hangary są różnej wielkości a niekiedy nawet poszerzane i powiększane by weszły do wnętrza najszersze i najwyższe samoloty.

W hangarze 1 odbywa się zmywanie, malowanie i lakierowanie samolotów. Praca ta zajmuje średnio 5 dni, chociaż pomalowanie dużych samolotów zajmuje nawet do 12 dni.

Hangar 2 – stał tam aktualnie samolot Boeing B-767-300 a końcówki jego skrzydeł (wingletów) oddalone były od ścian jedynie o 75 centymetrów. Dla statecznika pionowego skonstruowane dodatkowe drzwiczki. Wprowadzenie takiego kolosa do wnętrza - już to samo jest sztuką. Inne mniejsze samoloty ustawiane są na zakładkę. Czas obsługi samolotu uzależniony jest od wykonywanych prac i zajmuje od kilku godzin do kilku tygodni.

Hangar 3 – przeglądy ogólne oraz wynajem pod imprezy okolicznościowe, jak między innymi pokaz Dreamlinera.

Całe wyjście było bardzo ciekawe i pouczające- wspomina Karolina wnuczka jednego z członków klubu, która razem z bratem miała okazję w wycieczce uczestniczyć. „Mogliśmy zobaczyć lotnisko „od środka”. Ja jako osoba ucząca się, mogłam tylko gdybać jak wyglądają w środku lotnicze hangary, ale słyszałam jak dziadek i jego koledzy wspominali swoją pracę, a nawet ustawienie wewnątrz „akwariów”, oszklonych pomieszczeń - miejsca pracy nadzoru mechaników wykonujących przeglądy samolotów.”

Dziękujemy za umożliwienie nam odwiedzenia miejsc które się poznawało tak jak ja od 1963 r.

Roman Woźniak - emeryt od 2003 r.

Szczegóły zobaczyć można na zdjęciach z wycieczki lub zapoznać się na stronie spółki:

http://www.lotams.com/pl/

Wycieczka do AMS (obsługa techniczna samolotów PLL LOT S.A.)

 

 

Wycieczka do LOT Aircraft Maintenance Services sp. z o.o. - 16 czerwca 2015 r.

Jest to nasza kolejna wycieczka do technicznego zaplecza lotnictwa. W ubiegłym roku zapoznawaliśmy się z obecną produkcją samolotów w Mielcu, natomiast w tym roku byliśmy w zakładach budowy śmigłowców w Świdniku. Baza na Okęciu gościła nas w czerwcu a tam wykonuje się przeglądy i naprawy dużych pasażerskich samolotów.

Powitał nas, dużą grupę byłych pracowników Bazy Technicznej LOT a obecnie emerytów i członków Warszawskiego Klubu Seniorów Lotnictwa Prezes Zarządu i Dyrektor Generalny LOTAMS Krzysztof Ksit. To na zaproszenie prezesa mogliśmy odwiedzić nasze byłe miejsce pracy.

Od prezesa dowiedzieliśmy się ciekawych szczegółów

Czytaj więcej: Wycieczka do AMS (obsługa techniczna samolotów PLL LOT S.A.)

Wycieczka klubowa PZL Świdnik i Dęblin

Opis do trzech cykli zdjęć z omawianej wycieczki prezentowanych na naszej stronie. Czego nie można zobaczyć na zdjęciach może pojawić się w opisie.

W dniach 26 i 27 maja odbyła się kolejna wycieczka organizowana przez WKSL z cyklu poznania aktualnej produkcji w najważniejszych zakładach lotniczych. Tym razem celem było WSK PZL Świdnik.

Zostaliśmy tu przyjęci bardzo gościnnie przez byłego długoletniego prezesa zarządu p. Mieczysława Majewskiego a w krótkiej prelekcji przedstawiono nam historię, aktualny program produkcyjny i sytuację zakładu. Następnie przeszliśmy przez hale produkcyjne, gdzie powstają struktury śmigłowców i samolotów dla różnych zleceniodawców głównie z grupy Augusta Westland - właściciela zakładu. Zaprezentowano nam śmigłowiec w Wydziale Badań, na którym trwały próby zmęczeniowe kadłuba śmigłowca i innych zespołów . Odwiedziliśmy też Wydział „Startu” tam prowadzone są próby po zakończonym ich montażu. Są to próby w locie i obloty śmigłowców W-3 i SW-4 produkcji zakładów Świdnika.

Po drugiej stronie lotniska w Świdniku obejrzeliśmy

Czytaj więcej: Wycieczka klubowa PZL Świdnik i Dęblin